Världens godaste sak.

Denna förrätt har inget namn vad jag vet, men det är en sån rätt man äter i Chile nästan varje dag.
Jag åt den här på ett bröllop och det va så gott att jag glömde nästan bort att tugga och svälja, bara proppade munnen full.

Nå hur gör man den här nu då? Jo de ska ja berätta.



Räkor (jag hade 2 påsar)
Persilja (2 krukor)
Olivolja
Vitlök (4 klyftor)
Citron (7 st)
Lök (6st)
Salt
Peppar

Börja med att hacka löken så som du vill ha den, 
häll upp i en stor skål och häll över varmt vatten och låt den stå i det tills löken har tappat den starka smaken. 
Bord med vattnet och salta och peppra.
Skala räkorna och dela dom på två, släng i dom med löken.
Pressa saften från citronerna på löken (löken ska dränkas i citron då har du lagom mycket)
finhacka därefter ner all persilja,
pressa i vitlökarna och på med olivoljan.

Detta ska stå och få sliska ihop sej i ett par timmar, de bästa är att göra den dagen innan så blir det ännu godare.
Häll sedan upp i ett fint stort glas och ät med sked. MUMMA!
Hoppas det smakar för det tycker jag att det gör.
Vad ska vi döpa denna förrätt till?


Kommentarer
Postat av: Svägerska

:) finaste bilden :) Ja vad ska vi döpa rätten till? Elinas chilenska räkcoctail..... Elinas räkmumma.... Ses snart! Kraaam

2009-07-21 @ 19:26:01
Postat av: Anonym

Sv: Haha! eller hur snyggaste bilden:)

Elinas Chilenska Räkcoktail får det bli. hehe!

Ja snart ses vi. Bamse kraam!

2009-07-21 @ 20:11:55
Postat av: Anki

Varför inte döpa den till la boda?

Hittade din blogg på Cittys blogg. Kram till er alla från mig i Sollentuna.

2009-07-22 @ 09:30:32
Postat av: Elina

Sv: Hej världens bästa Anki!! :) La boda va inte heller så tokit, hehe! Bamse kram tillbaks.

2009-07-22 @ 09:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0