Svaga ben, svarta ögon och illamående.

Åh, denna glädje över att uppkörningen är godkänd är så himla skön!
Men som sagt så har jag teorin kvar, men de ska ja nog fixa..
På min uppkörning fick jag köra både mitt i stan, parkera 2ggr, backa runt gatuhörn sen ut på landsväg, motorväg/motortrafikled, omkörning. Och min säkerhetskontroll va att kolla motorolja, kylarvätska och bromsvätska.
Gick kanon och hon som jag fick köra med var helt underbar, vi var ungefär 7 st som skulle köra upp samtidigt, och vi stog vid våra bilar och väntade, så kommer alla provförare ut med sina anteckningsblock i händerna.
Då kände jag att mina ben började vika sej och de svartnade lite för ögonen, kände mej även lite spyfärdig.
Aja, då kommer iaf en gamm-gammal gubbe med grått hår, käpp och pipa i munnen.

- Är du Farina?
- Ne, Elina. Puuuust!

Så gick han till nästa bil. Då kommer det en jätte söt tjej fram till mej med ett leende upp till öronen och tar min hand med båda sina händer och presenterar sej..

-Hej Elina jag heter Christin, hur känns det? Är du nervös?
- Ehhm, aah, jooo lite nervös. hehh..
-Ta det lugnt de här ska vi fixa ska du se, jag kommer inte lura in dej på vägar där du inte får köra och gör du fel så glöm det lika fort och tänk framåt. Då ska vi se nu ska vi fixa din uppkörning kom så sätter vi oss i bilen så ska jag berätta lite mer.
Jösses vilken människa, jag vart lugn på bara några sek. Tänk om alla kunde vara så där trevliga då skulle ingen behöva vara nervös och tabba sej pga nervositet..
Känns iaf hur skönt som helst att jag klarade det på första försöket, nu har jag två månader på mej att klara teorin.



Hur va han/hon du fick köra upp med? Berätta :D

Kommentarer
Postat av: Mariana

Och det kommer du att göra, klara teorin! Go girl!

Min uppkörnings lärare var också helt underbar, han pratade bort min nervositet. Glad och skoj frisk, så det gick ju galant. 12 år sedan, oops vad gammal jag börjar bli! kram

2009-06-04 @ 19:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0