Besök hos veterinären



Ja idag vaknade jag halv 8, jag har varit på en servickurs.
Kunde dock bara vara med i 1timme för kl 10.00 hade jag en tid hos veterinären.

Kursen verkar väldigt spännande och jag längtar till nästa gång.
Vi kommer att ha prov och grejer, vi fick göra en snabb presentation av oss själva och i slutet på min så frågade han som håller i kursen..
-Vilket djur vill du vara?
-Öhhh, Eeehh, Hmmm typ en häst kanske? (lagom pinsamt och varmt de vart)
-Varför vill du vara en häst?
-ehhh, ummm. Dom är fina? heh!
Gaaaah, vilken fråga. Jag fick ju va  näst först också så jag hann inte alls förbereda mej som alla andra:)

Aja, åkte till veterinären där dom kollade och klämmde på Ruff, han va så duktig!
Dom tog blodprov också, dom stack han 2ggr i benet och rakade bort massa hår.
Hoppas vi får ordning på han, nu har vi ny mat, ska hämta ut avmaskning och kortison på apoteket senare.
Gissa va hela det här gick på, jo hela 2800:-
Jo, jag tappade hakan! Men så kom ja på att ja har ju en försäkring på agria.
Så tack och lov betalade dom 900:- men de vart ju ändå 1800:-
Nu du Ruff så svider det lika mycket i mammas plånbok som det gör i din mage din lilla rackare.

Fast och andra sidan så är ju Ruff min lilla hobby, och han kostar ju inte mer än mat annars.
Klart min bebis ska må bra.

Nä nu ska jag laga prutt mat, chiliconcarne.

Har en hårinpackning i nu, mamma ska få klippa mej sen.
Ska jag klippa upp det eller bara ta topparna?

Kraaaam jag!






Kommentarer
Postat av: Dompan

Vilken fin blogg du har kramis

2009-09-22 @ 21:13:44
URL: http://dominiquelonegran.blogg.se/
Postat av: Till Dompan

Taack :)

Måste boka en ny tid, mina naglar är inte kvar längre.

Kram

2009-09-23 @ 16:01:19
Postat av: kicki

Japp, så nu hoppas ja innerligt på att få göra de oxå (köpa den alltså för ägarn). Ska åka dit imorn och kika på dom små söta valparna :)

2009-09-24 @ 22:23:40
URL: http://lillthelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0