Ledig dag.



Idag är jag ledig, har mina två dagar nu. Så de är min minihelg :)
Både igår och inatt så har jag vaknat runt 2-3 och varit klarvaken, myror i benen och kan inte ligga still.
Inatt så somnade ja om hyffsat fort men natten till igår låg ja vaken i 2 timmar och klev sen upp kl 7 och kollade på vakna med the voice.
Har lite värk i magen på nätterna och lilltuss växer väll för fullt, de går bra att ligga på ena sidan men inte den andra. Mycket som händer inne i magen.

Igår va de en tuff dag på jobbet, jag började kl 11 och när ja kommer till jobbet så ska vi tydligen starta en ny rea, de va sjukt mycket som skulle sättas ner, flyttas om osv. De va även barnbidrag och folk börjar lätta på den ny-tilltjocknade plånboken. Fick 13 kartonger med varor också.
Så de va med andra ord fullt ös nästan medvetslös igår. Jag jobbade till 20.15 och butiken va inte den finaste när vi lämnade den men men :)
Iaf, trött som tusan va ja när ja kliver av min cykel hemma, får en känsla att gå bort till min bil och kolla och vad sitter det på min lilla fina ruta?!?!?!?! JOOOO, parkeringsböter på 700:-

Överträdelse: Stannat eller parkerat fordon i en vägkorsning (t-korsning) eller inom ett avstånd av 10 m från korsande körbanans närmaste ytterkant.

Fy fan, de va inte långt ifrån att tårarna kom.
Varför kan man inte få en varning först? Att dom skriver en lapp att man har ett dygn på sej att flytta bilen annars tillkommer böter? Varför inte va lite snälla? Jag hade ju flyttat bilen dirrekt om ja fått en varning.
Tycker de finns så mycket annat dom kan sätta dit folk för, varför gå runt och ge folk böter?
Okej om man parkerat helt galet, men de finns typ inga parkeringsplatser här i detta område och min bil stod med 7 andra bilar och vi va inte i vägen för andra fordon eller gångtrafikanter.
Aja, de är bara att se glad ut och betala.
De är högre böter att stå fel med bilen än att misshandla en annan människa.

Ja är inte bitter, jo lite, eller mycket :)

Nä nu ska ja äta frukost och hitta på nå roligt på min lediga dag.
Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0