Första besöket hos barnmorskan.

Senare.

fick massa bra att läsa


Ajajj, ont gjorde de. Johan tyckte ja va duktig :)

Ja då va första besöket avklarat, och ja vet inte så mycket mer nu än innan.
Jag hade hoppats på lite hjärtljud, men de gör man senare.
Så idag kollade vi mitt blodtryck, blodvärde, vikt och urinprov.
Allt va så bra så med mej, jag låg bra till med allt.
Vikten hade ökat sen sist ja vägde mej, ungefär 3kg.

Vi vart erbjudna att gå på föräldrarträff och de kommer starta från och med vecka 28.
Vi tackade så klart ja, man tar den hjälp man kan få :)
Så får vi träffa fler från gredby där vi bor som också ska ha barn.

Beräknat datum är den 30/7 och jag är idag i vecka 11 och 5dagar (11+5)
Vi har fått tid till ultraljudet också, den 23/2 blir de av, jag längtar så.
Johan vill veta om de blir en tjej eller kille, jag har inte riktigt bestämt mej än.
Men jag har några veckor att tänka på saken, sen är de inte säkert att vi kan se de på ultraljudet de beror ju helt på hur bebisen ligger då.

Aah, allt känns iallafall jätte bra från bådas sida. Snart flyttar vi in i våran trea också!
Allt känns för tillfället helt underbart.

De va så kul när hon tog blodprov idag på mej, jag låg och kollade in i väggen för att inte se nålen och blodet och när hon är klar och plåstrat om min arm så kollar ja på Johan och han sitter med ett stort smile och tummen upp till mej :) ja va klart värd ett klistermärke. hihi!



-------------------------------


Vi ska snart iväg till barnmorskan, jag är så nervös!
Berättar senare vad vi fått göra och hur de är i magen :)
Håller tummarna för ett hjärtslag, så nervös..

Bye bye


Kommentarer
Postat av: mariana

KUL! Vad skönt att det gick bra för er idag! :) Det är tur att jag har lite tid på mig att vänja mig med ordet faster. Låter så himla gammalt! :) Ultaljudet är verkligen något att se framemot, allt blir så mycket verkligare då. Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för er! Kram

2010-01-13 @ 21:59:13
Postat av: Kerstin Ekberg

Hej Elina !



Grattis till att du snart blir mamma.Jag saknar dig mycket.

Kram Kerstin

2010-02-13 @ 10:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0