Fösta natten avklarad.

Natten till idag va första natten i lägenheten, de känns bara bra.
Jag jobbar full helg och har inte riktigt fått den tid jag behäver till lägenheten, men jag har ju min underbara Johan och Familj som fixar de här tokbra.

Ruff trivs också som de verkar, han slår sej till ro och sover i sin korg.
Han gillar däremot inte att han inte får vara i soffan, den är sprillans ny och vi ska försöka att inte ha han i den.
Han har fått en sittsäck av mamma, som han älskar. Han sjunker ner i den så man inte ser han. hehe!
Han sover i sängen med oss men vi ska få han att sova i bara korgen till slut.
Nog om Ruff, mer om magen :)

Jag börjar bli lite nojjig, När kommer magen? När ska jag böra känna något?
Som de är nu så skulle ja inte veta om att ja är med barn så skulle ja inte känna av något.
Lite ont i svanken då och då, men inget annat? är de fel på mej?
Vet att ja inte borde oroa mej men man blir nojjig.
Längtar så efter ultraljudet, så man får veta ur det står till.
Lite mage har ja ju fått men de är mer svullet på ett konstigt sätt.

Aja, nu ska ja skriva en matlista så vi kan storhandla i morgon, vi har fullstort kylskåp och frys nu så de måste fyllas på lite.
Sen blir det en dusch och läsa en super bra bok..


Kommentarer
Postat av: marika

hej gumman :D

va ha du för mobil nr? tro ja ha fel nr till dejj :D

magen kommer det lova ja.. när ja vänta nelia så visste ja inte ens om att ja va gravid å då va ja ju i nästan 4 de månaden :p å me bianca så kom magen redan i vecka 8 :D du kommer att ha den så pass länge så njut medans den inte e så stor, för då kmmer ryggvärken med :D

2010-01-30 @ 20:17:13
URL: http://annamarika.blogg.se/
Postat av: Maria.

MEN. du gick ut med att du var gravid i elfte veckan eller nått ( Hur tänker man då..??) och nu sitter du o skriver och undrar över varför du inte får nån mage... Eh? Kanske för att det knappt ens är ett utvecklat foster vid det här laget, endast ett embryo.

2010-01-31 @ 13:15:00
Postat av: Joanna

Till maria: Hon bestämmer väl själv när hon vill berätta?? Visa får mage as tidigt visa inte så låt henne skriva va hon vill de e ingen som vill höra dina negativ sur kommentarer.

2010-01-31 @ 15:29:46
Postat av: Isabelle

Min mage började synas ganska sent, var lite svullen rätt länge o hade ont i svanken, sen så sa det pang och magen växte! Så det kommer! Å bry dig inte om såna tråkiga negativa kommentarer..Man får väl berätta precis när man vill, orka bry sig om andra.. Det finns dom som berättar samma dag de tar testet o det är okej det med! Kram på dig!!

2010-01-31 @ 15:58:38
Postat av: Anonym

Jag va precis som du nån månad sen=) det kommer..till maria:ännu en kommentar att man berättat det tidigt..och!? tror du bara e jävligt avis..jag berätta i v 6 redan..fan upp till var o en..ska man alltid tänka ooh tänk om det händer nåt..jaa då gör det det,ingen som kommer tycka man e dum i huvet för det utan då kan man få mer stöd..eller hur bitter f**** blir sne..usch..Och du magen kommer,ul kommer snabbare än man kan tycka just nu..bara stå ut! =) snart är dagen där..

2010-01-31 @ 17:06:59
URL: http://pimppi.blogg.se/
Postat av: Till Maria

Maria, vilken tjej :)

När man gått 14 veckor så är de ganska mycket mer än ett embryo, barnet är färdigbildat i den mån att barnet nu bara ska växa och mogna. Ehh, ja orkar inte ens lägga ner min energi på en sådan person som du. Ha de bra och gör någor kul av livet :)

2010-01-31 @ 17:46:45
Postat av: Till er andra :)

Taack snälla ni för att ni svarar till token maria, jag tar inte åt mej. Någon som inte kan glädjas åt andras lycka :)

Jag får stå ut då med andra ord, magen kommer :)

Taaack alla!

Elina

2010-01-31 @ 17:50:23
Postat av: Fascinerad

Jag tycker att det va modigt att gå ut med grav så tidigt pga riskerna de första 3 mån, o jag skriver av egen erfarenhet. Men allt har ju gått bra, o nu är du i v 14. Tror oxå att Maria är sotis, själv är jag dock gravid i vecka 25 o har just börjat bli ledsen för att jag inte kan ha mina kläder, heh. Snart kommer magen din ska du se, o snart är du less på den också när den är i vägen;)

Lycka till!

2010-02-01 @ 08:21:35
Postat av: Till fascinerad

A de är din erfarenhet, och av min erfarenhet gällande att riskerna är större dom tre första månaderna så kan de gå snett precis när som helst. Vid födseln t.ex. Jag och min sambo vill dela glädje med familj släkt och vänner så låt oss göra det. Du behöver inte säga att ja är modig för de har ingenting med de att göra. De kan gå snett precis när som helst.

2010-02-01 @ 18:10:27
Postat av: Anonym

Att man är lite nojjig hör bara till, de har jag varit både med Melwin och Meja å de får man vara.=) Kram kram Kia

2010-02-01 @ 18:41:11
Postat av: Sara S

Hej Elina! :D

Måste bara säga att jag tkr jätte mkt om att läsa din blogg, man blir så glad! helst me inläggen som ruff skrivit ;D hihi!

Jag känner dig inte, men blev så himla glad för din och johans skull när jag läste att du blivit gravid! :) Jag önskar er all lycka! P.s. kan du inte du knäppa lite kort på den nya lägenheten? :) skulle vara kul att få se! Stor kram till hela din familj! :)

2010-02-03 @ 18:05:31
Postat av: Anonym

din blogg är så otroligt tjatig och din graviditet har ju knappt börjat. gnäller att du inte fått nån mage.Antar att du inte vet så mycket och har noll erfarenhet.



2010-02-16 @ 20:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0