Tips.

Jag har faktiskt införskaffat mej några saker som ja tänkte tipsa om.
De första ja köpte när vi fick reda på att ja va gravid va två burkar folsyra, de kommer jag att äta ända fram tills förlossningen. Många slutar med det efter ett tag men de är bara bra att äta så ja tänker göra det.


Folsyra behövs för att fostret ska utvecklas normalt. Under de första veckorna efter befruktningen bildas det tidiga anlaget till centrala nervsystemet, neuralröret, hos fostret. B-vitaminet folsyra spelar en viktig roll för att neuralröret ska utvecklas normalt.
Om en kvinna har låga halter folat i blodet före och under de första veckorna i graviditeten ökar risken för ryggmärgsbråck hos fostret. Flera studier visar att kosttillskott med folsyra kan minska risken för ryggmärgsbråck.

En annan sak jag äter varje morgon är en brustablett med alla viktiga vitaminer och en kapsel omega3.



Dessa två har jag köpt mej, den första är en intensiv fuktighetsbevarare i smart stiftformat.
Den koncentrerade konsistensen smälter vid kroppskontakt och absorberas av huden som blir mjuk och härligt smidig. Passar perfekt för gravidmagar, kakaosmöret känns skönt mjukgörande.
Min mage har inte växt så mycket men ja smörjer in som ett bälte runt magen, sen när magen blir större och man känner hur den spänner så är det här stiftet perfekt att ha i handväskan och bara smörja på magen.

Den andra är en skrubb,  finmalda mandelskal ger en skönt krämig exfoliering som tillsammans med kakaosmör och sojaolja gör huden mjuk och silkeslen.
Båda dom här luktar väldigt gott.

Ha de bra, Elina


Kommentarer
Postat av: Carro

Body butter sägs även förebygga bristningar. Andvände det ibland med Celine och ibland nu. Hoppas allt går bra med din graviditet :) Kram

2010-01-20 @ 22:47:04
URL: http://cemilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du, är det inte så att om du inte ätit folsyra INNAN du blev gravid, kan den förhöjda halten istället skada barnet. Så ska man äta folsyra, bör man ha gjort det ett tag INNAN man blir gravid..

2010-01-21 @ 15:52:55
Postat av: Anonym

Ne det har ingen betydelse :) jag har kollat upp det.

2010-01-21 @ 16:44:49
Postat av: Mia B

Skadlig har jag heller aldrig hört, däremot VET jag att dom inte har samma / någon alls effekt om du inte ätit dem innan graviditet.

2010-01-21 @ 18:45:31
URL: http://bmia.blogg.se/
Postat av: Anonym

enligt den information ja har fått så gör dom det.

2010-01-21 @ 22:12:04
Postat av: Carro

Skönt att man får mår bra, jag mådde jätte dåligt med Celine men denna gång känns allt toppen :) Får väl se om man ser er nått här uppe sen då när bebisen har kommit så man får se den :)

2010-01-23 @ 12:41:38
URL: http://cemilsson.blogg.se/
Postat av: Tina

GRATTIS..tack ,det är underbbart att vara mamma

2010-01-23 @ 15:31:16
URL: http://tinasnobben.blogg.se/
Postat av: Tina B

Grattis till bebisen i magen! :)

2010-01-23 @ 19:01:28
URL: http://bjornerudtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0