Vecka 21.

Går in i vecka 21 idag och ja tror lilltuss har kalas i magen.
Vanligtvis så känner ja max 5 rörelser sammanhängande men i dag känns de lite hela tiden.
De är så himla underbart att vara gravid, känslan går inte att beskriva.
Att ha den turen att ens kunna bli gravid och  att sen bära runt på ett barn i 9 månader och känna hur den lever inne i magen.
"pappan" till barnet får inte uppleva samma sak som "mamman" tiden då barnet är i magen alltså, vilket ja tycker är tråkigt.
Tänk om man kunde ha barnet i magen halva tiden var? Jag gör iaf allt för att Johan ska kunna känna som jag gör och att de är precis lika mycket hans mage som min, bara de att ja bär på den :)
På Tisdag ska vi till Barnmorskan igen, spännande. Då blir de mätning av mage, hjärtljud och så vågen.
Tycker vi kan hoppa över den :) Vet inte alls hur mycket ja gått upp, men ett par kilon är de ju självklart.
Psyket är helt omställt, jag kommer bli tjock och ja kommer gå upp i vikt och de går bra dom flesta dagarna.
Men sen andra dagar så är de inte så kul, ännu mindre när man jobbar i en klädbutik fullt av speglar.
Urs, men så fort jag sätter handen på magen och vet att de är ett barn jag bär på så gör de mej inte ett skit!
ATT VARA GRAVID ÄR UNDERBART! :) eller hur mammor?

Lilla Maja har sytt ett örngott till lilltuss på syslöjden, jätte fint.
Vi får ju hem vaggan om 3 veckor :) Svärfar ska få snickra ihop en spjälsäng till oss också.
Va bortskämda vi blir, känns inte som att vi behöver köpa någonting snart.

De är barnvagn, bilbarnstol och en videokamra som står på listan innan lilltuss kommer.

Här är magen nu vecka 21









Hej då!

Kommentarer
Postat av: caiza

Snart blir jag moster till lilltuss.

Vilken stor mage du har Storasyster.

Ja ska bli en bra moster till lilltuss :)

2010-03-16 @ 20:31:16
Postat av: Malin Strandh

åh va mysigt Elina :) Vilken fin mage du har fått, åh jag längtar efter min. Jag är i v.18 nu så det skiljer 3 veckor på oss.. :) Så himla spännande, å ja håller med .. Vilken känsla detta är!

Önskar Er all lycka :)



/ Malin

2010-03-17 @ 10:41:38
Postat av: Till Malin

Söta du :) har inte du någon blogg som ja får läsa :) Du måste ju dela med dej av detta härliga liv under graviditeten :D

2010-03-17 @ 11:42:24
Postat av: Malin

Nej jag har ju inte det, kanske kommer någon under tidens gång.. Men än så länge så har jag ingen :) Kmr nån bild på berömda Facebook snart antar jag, eftersom att det är det enda stället där jag har något konto å som man kan följa mig :)

Ska på RUL 29e denna månad, åh jag längtar ihjääl mig :)

2010-03-17 @ 14:40:00
Postat av: jennifher

http://piizzaface.blogg.se/

följa varann i bloglovin?:)



<3<3<3

2010-03-17 @ 14:56:43
URL: http://piizzaface.blogg.se/
Postat av: Elin

Guu så fin mage du har Elina! =)

Spännande =)

2010-03-17 @ 16:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0