Barnmorskan.

Idag va vi hos barnmorskan, allt gick så bra.
När jag ligger där och får höra hjärtljudet blir ja så lättat, jag kan samtidigt inte riktigt förstå att det ligger en liten bebis där :) Det är underbart..
Jag har nu gått upp 12 kg från första besöket hos barnmorskan vecka 12.
Känns som jag gått upp mycket mer, känner mej som en knubbsäl.

Det är så kul på jobbet när kunder och annan personal i Tuna kommer fram och säger
-Vilken fin mage du har! När är det dags? De där är en pojkmage/tjejmage.

Det är väldigt viktigt att få höra sånna saker för vad man än har på sej och vad man än gör så känner man den där magen och den känns inte alls så charmig.
När ja ser en gravid kvinna med mage så tycker ja att de inte finns nå vackrare, men man själv känner sej inte alls så, inte jag iaf.

Nu sparkas det på riktigt mycket i magen, jag blir lite halv yr när det rör sej så mycket.
Men det är en underbar känsla..

Jag hade ingen aning om att man va tvungen att skriva på papper på vem som är pappan till barnet då man inte är gift. Så de ska vi fixa innan lilltuss kommer till världen.

Nä nu ska ja göra mej i ordning för en dag på jobbet, ska gå till mamma med Ruff först.
Ha nu en bra dag!


En gammal bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0