Mariakyrkan



Jag och Mellanie har varit och träffat prästen som ska döpa Mellanie på Söndag.
Hon va jätte mysig och nu har vi bestämt vad vi ska sjunga och hur allt ska gå till.
Börjar faktiskt bli lite spänd, för vad vet ja inte faktiskt.
Mellanie kommer ha en gudmor och en gudfar, man söger ju inte så längre man säger fadder.
Men ja tycker de låter finare med gudmor och gudfar.

De ska fixas inför fikat och lite sånt också, ska ringa till våran värdinna.
Bestämma hur de ska dukas, möbleras osv. Måste ju ha ett presentbort också :)
A ja ser faktiskt fram emot de här.
Jag provade dopklänningen på Mellanie igår och den va lite trång över huvuder så vi sprättar upp lite.
Så kul att ja och Joanna hade den när vi döpte oss.

Ikväll ska ja åka till min kära mormor som ligger här på sjukhuset, hon har fått för sej att hon ska sticka.
Så ja har köpt garn och stickor till henne. På Torsdag får hon komma hem, som vi har längtat!!

Nu ska ja äta lite lunch och busa med mitt lilla hjärta.
Hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0